Dacă în urmă cu doi ani rareori întâlneai pe cineva care lucra de acasă, acum lucrurile s-au schimbat radical. Mulți dintre noi am experimentat deja lucrul de acasă în fiecare zi.
Multe dintre companii și-au anunțat deja intenția ca lucrul de acasă, implementat rapid datorită pandemiei Covid-19, să continue și în perioada următoare. Altele caută soluții hibride pentru angajații lor: două zile la birou, trei zile acasă, sau invers.
În ceea ce privește preferințele angajaților, și acestea sunt diverse, în funcție de situația personală. Un lucru este cert, însă: programul de lucru fix, între 9 și 18, a devenit deja amintire. Flexibilitatea este cuvântul de ordine astăzi. Majoritatea noastră vom avea și posibilitatea de a lucra de acasă, mai multe zile pe lună.
Lucrul de acasă are multiple avantaje. Suntem mai aproape de familie și pierdem mai puțin timp în trafic, iar productivitatea crește – cel puțin la început.
După o perioadă însă, lucrurile pot lua o întorsătură diferită. Ne lăsăm mai ușor distrași, iar productivitatea noastră are de suferit. Cum evităm această situație? Ai mai jos câteva idei care sperăm că îți vor fi de folos pentru a fi cel puțin la fel de productiv în biroul de acasă.
Probabil că cel mai mare avantaj al lucrului de acasă e propriul tău confort. Ai grijă să ai acest avantaj însă. Atunci când îți oferi un spațiu de lucru corespunzător, un birou și un scaun confortabil, te vei bucura cu siguranță de orele tale de muncă. Profită de faptul că poți amenaja biroul tău de acasă exact așa cum îți dorești.
Ești în avantaj dacă ai achiziționat unul dintre apartamentele noi de vânzare din București, în sectorul 2, din ansamblul Vivenda Residencias Hercesa. Acestea au fost proiectate pentru a-ți oferi tot confortul unei vieți moderne și vei găsi cu siguranță aici loc suficient pentru a-ți instala un spațiu de lucru corespunzător.
Citește și: Apartament în bloc nou, în bloc vechi sau o casă lângă Bucureștiului?
Deseori, zona personală și cea profesională se întrepătrund atunci când lucrezi de acasă. Poate profiți de o pauză pentru o scurtă discuție cu un membru al familiei sau pentru a pune câteva rufe la spălat, dar asta nu înseamnă că ești tot timpul la dispoziția familiei.
Stabilește-ți un program clar de lucru și asigură-te că acesta e cunoscut și de restul membrilor familiei. Aceștia vor face tot posibilul să nu te întrerupă în cadrul programului. E dificil la început, mai ales dacă ai copii, dar lucrurile se vor așeza în timp.
Citește și: Apartament nedecomandat, decomandat sau semidecomandat - ce alegi?
Mulți dintre cei care lucrează de acasă ajung să facă mai puține pauze decât atunci când erau la birou. La office apărea prietena care te invita la o cafea, participai la ședințe, luai masa într-o încăpere separată... toate acestea erau ocazii de a te ridica și a face câțiva pași.
Acasă poți constata că ai stat ore întregi fără a te ridica. Iar productivitatea scade, în timp ce numărul orelor petrecute în fața calculatorului crește.
Nu uita, așadar, să te ridici din când în când. Câteva exerciții, chiar și 10 minute petrecute în aer liber, vor face minuni pentru tine. Dacă locuiești în unul dintre apartamentele noi din București, de vânzare într-un complex rezidențial cu facilități de relaxare pentru locatari, ești cu atât mai câștigat. Nu trebuie decât să iei o scurtă pauză și să faci o plimbare prin zonă, pentru a reveni la birou în formă maximă.
Citește și: De ce ai vrea să cumperi un apartament nou lângă un mall, în București
Chiar dacă lucrezi de acasă, sau mai ales dacă o faci, e esențial să fii organizat și să îți planifici fiecare zi de muncă.
Ideal este să păstrezi aceleași ore de lucru, chiar și atunci când angajatorul este foarte flexibil cu acestea. Atunci când ai o rutină, îți este mai ușor să începi lucrul și să te organizezi.
Te ajută spațiul de lucru dedicat, dar și mici rutine matinale sau de încheiere a programului de lucru. Chiar dacă nimeni nu îți interzice, e mai bine să eviți să lucrezi în pijamale sau să folosești pauzele pentru diverse sarcini casnice. Mai bine te concentrezi și planifici corespunzător ziua de lucru, pentru a o putea încheia în timp util. Așa o să ai energie și pentru alte activități, de după program.
Ai mereu la îndemână o listă a sarcinilor. Ce poți rezolva imediat, ce este urgent, ce proiecte trebuie să predai în perioada imediat următoare? Ce este indicat să faci de la biroul de acasă și ce e mai bine să faci în zilele când mergi la serviciu, dacă lucrezi într-o variantă hibridă? Ai mereu în vedere lista sarcinilor, pentru a nu scăpa nimic.
Citește și: Apartament de la dezvoltator în București: cum îți alegi cartierul rezidențial în care vei locui
Chiar dacă nu mergi zi de zi la serviciu, este esențial să interacționezi constant cu echipa în care lucrezi. Poate că firma organizează deja ședințe în fiecare dimineață, dar nu ezita să îți consulți colegii și în afara acestui cadru oficial.
Munca de la distanță este singuratică, iar noi suntem ființe sociale și avem nevoie de semenii noștri pentru a funcționa în cei mai buni parametri. Nu ezita să împărtășești opinii și informații cu colegii sau șefii tăi. Comunicarea duce la conexiune, iar aceasta te va ajuta să fii mai productiv și mai mulțumit de ceea ce faci.
Vrei să îți cumperi un apartament în perioada următoare? Ai grijă ca acesta să fie prietenos pentru lucrul de la distanță!
Din ce în ce mai multe persoane iau și acest aspect în considerare atunci când cumpără un apartament – fie că vorbim despre un apartament într-un bloc nou la metrou sau în unul mai vechi.
Să fie prietenos cu lucrul remote, adică să îți permită amenajarea unui spațiu de lucru pe placul tău... te invităm la o vizionare a unui apartament în complexul de blocuri Vivenda București. Aici cu siguranță că îți vei amenaja un birou pe placul tău.
În plus, în apartamentele noastre noi la metrou ai tot confortul vieții urbane contemporane, finisaje realizate cu grijă și atenție și intri într-o comunitate veselă, în care copiii tăi își vor face cu ușurință tovarăși de joacă, iar tu - prieteni.